onsdag 10. februar 2016

Vinter i Malaga

Torbjørn og jeg har leid en leilighet i utkanten av Malaga i fem uker.  Det er vinter - mye varmere enn hjemme, så vi kan kose oss på en veranda med fantastisk utsikt.  Men det er kjølig om om kvelden og om morgenen og bading er ikke noe alternativ.  Det er ypperlig for lesing!!

Jeg la igjen Svetlana Aleksijevitsj: Krigen har intet kvinnelig ansikt hjemme -. den er veldig bra men passer ikke helt til omgivelsene.  Men like før jeg reiste fikk jeg låne Linn Ullmann:  "De urolige" av en tidligere kollega - det passet jo ypperlig.  Både fordi jeg har gledet meg til den og fordi vi skal lese den i litteraturgruppen.

Akkurat nå holder jeg på med Wolf Hall an Hilary Mantel.  Den (og oppfølgeren) vant jo Booker-prisen, og det er en historisk roman fra miljøet rundt Henrik 8.  Jeg har tidligere lest en del av kriminalromanene til Samson fra samme tid/miljø - det var med på å trigge interessen.  Men denne må jeg jobbe med - vi får se om Linn Ullmann sniker seg foran i køen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar