mandag 1. oktober 2018

Lese på tur

Bilderesultat for bilde bok strand
Nå reiser vi bort i tre uker, først til London, så til Fuengirola, Madrid og til slutt Whitby i Nord England på festival. Det blir en blanding av sommer/badetøy og sandaler og vanntette sko og klær for hustrig høstvær i kofferten - ikke mye plass til bøker! Det er ebøker som gjelder. Jeg har med noen Kindle-bøker, "Tante Ulrikkes vei" på norsk, de andre er på engelsk, et par bøker fra Ebokbib og så har jeg også med Underground Railroad av Colson Whitehead fra Libby-appen som er et tilbud fra bibliotekene på å låne ebøker på engelsk. Bare tre ukers lånetid der. Første gang jeg prøver denne lånemuligheten.

Alt i alt burde dette være nok - og hvis ikke er det alltids mulig å laste ned flere bøker.


Musicport 2018

Tidligere har jeg slitt med tung koffert pga alt lesestoffet, men på vår Vietnamreise i januar kjørte jeg bare ebøker og det gikk veldig bra. Alle bøkene kan jeg faktisk lese på mobiltelefonen, det er både Kindle-, Ebokbib- og Libby-apper der, og da kan jeg lese overalt - på T-banen i London, på en kafe, i heisen, i innsjekkingskøen på flyplassen for å nevne noe. Men på stranden og under solparasollen er det Kindle som gjelder, den er best i solskinn (og i mørke!)



Whitby


1 kommentar:

  1. God ferie med masse bøker på mobilen. Jeg låner fra eBokBib når jeg er ute og reiser. Høres ut som om du har en fin tid framover!

    SvarSlett