torsdag 5. mai 2016

John Irving: Siste natt i Twisted River



Denne boken begynte jeg på men jeg la den fra meg på side 66. Tviler på at jeg kommer til å ta den opp igjen. Jeg fikk følelsen av at John Irving bare koker suppe på gamle meritter. Jeg har lest mange av bøkene hans tidligere. "En bønn for Owen Meany" var helt fantastisk - jeg har leste den flere ganger, jeg måtte lese den om igjen etter at jeg visste hva som kom til å skje, og da var den om mulig enda bedre.
"Siderhusreglene" og "Garps" bok var også veldig gode og "Hotell New Hamshire" var crazy men morsom. På den tiden syntes jeg at jeg måtte lese alle bøkene til Irving når de kom ut. Så kom "Enke for et år", den var grei nok, men det ble litt mye sære folk og burleske hendelser og lite annet. Så mistet jeg interessen for Irving. Jeg leste noen positive anmeldelser av "Twisted River" og tenkte jeg skulle prøve - men det er så mange gode bøker og jeg vil heller lese noen som er bedre.

1 kommentar:

  1. Jeg er helt enig med deg i din filosofi om å legge bort boken til fordel for noe du selv liker bedre. Det er så enormt mange bøker der ute i verden, så det gjelder å prioritere. Jeg har forresten lagt til bloggen din på oversikten på den norske bokbloggerportalen Bokblogger.no. Ha en flott torsdag videre, Ågot :)

    SvarSlett